Переглянути всі підручники
<< < 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 > >>

 

Історія 4

ЯК ПАВЛО СПИСАВ ЗАДАЧУ

Павло прийшов до школи стурбований. Вдома він довго сидів над за-дачкою і не зміг її розв'язати. Тепер він думав, у кого б списати задачу. Прийшла Зіна. Вона гарно розв'язувала задачі. Павло запитав у неї: «Зіно, скільки дій у задачі?» - «Три, - відповіла Зіна. - Хіба ти не розв'язав?» - «Не вийшло... Дай, Зіно, списати...»

Дівчинка дала йому свій зошит. У третій дії він помітив у Зіни помилку: там, де треба було написати 23, Зіна написала 32. До свого зошита Павло написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.

Вчителька зібрала зошити для перевірки. Наступного дня вона сказала: «У Павла - п'ять. Молодець, Павле, гарно попрацював над завданням. А у тебе, Зіно, - чотири. Помилку допустила...» Зіна здивувалася. Вона...

Після завершення групової роботи ознайомте з її результатами клас. Хай інші групи протягом 1-2 хвилин зададуть вам запитання, висловлять свої міркування про ваше рішення і погодяться з ним або запропонують своє.

Якщо вам цікаво, як закінчив ці історії їх автор - відомий український педагог Василь Сухомлинський, знайдіть у бібліотеці «Книгу про совість» цього автора і прочитайте її.

Завдання 2

Перед вами лінія життєвого шляху. Накресліть її в зошиті. Оберіть і підпишіть для себе місце, де ви бачите себе сьогодні. Позначте на цій лінії три-чотири пункти, де будуть зроблені важливі для вас кроки чи вибори. Визначте і підпишіть пункт, в якому ви вважатимете себе достатньо реалізованим, успішним, щасливим. Подумайте, яким ви себе бачите. Поділіться своїми міркуваннями з класом.

Завдання 3

Працюючи в загальному колі, обміркуйте питання. Що таке демократія? Як слід розуміти словосполучення «демократична держава», «демократичний спосіб ухвалення рішення», «шкільна демократія»? Чому найвищою цінністю демократичного суспільства є людина, громадянин? Які можливості надає для розвитку людини демократичний устрій суспільства? Які якості й цінності та чому повинен мати громадянин демократичного суспільства?

Завдання 4

У Давньому Китаї філософи думали, що закони з'явилися після того, як послабився вплив совісті на людей. І навіть склали про це казку. Прочитайте цю казку та поміркуйте, чому люди вирішили позбутися совісті. Чи можливо кинути совість до

 

Переглянути всі підручники
<< < 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 > >>
Hosted by uCoz