жертвують ним заради інших чи заради батьківщини? 3. Чим можна виміряти цінність життя людини? Чи завжди це можливо? Чому? 4. Яке життя, на вашу думку, можна вважати бідним, а яке - багатим? 5. Римський імператор Марк Аврелій писав: «Живи так, нібито ти зараз повинен розпрощатися з життям, нібито час, залишений тобі, є несподіваним подарунком». Про що йдеться у висловлюванні Марка Аврелія? Чи погоджуєтеся з такою порадою? Чому? 6. Чому люди завжди замислювалися над сенсом життя? 7. Визначте декілька моральних правил, які стосуються сенсу життя. II. Роздивіться ще раз картину, вміщену на початку параграфа. Що свідчить про духовну красу персонажа? Які риси характеру, на вашу думку, властиві зображеному персонажеві? Чи можна назвати цю людину сильною духом? Чому? 1. Як ви гадаєте, сила духу - вроджена якість чи набута? Відповідь обґрунтуйте. Згадайте з літератури, уроків історії чи з власного життя 1-2 приклади вчинків людей, сильних духом. 2. Розпитайте батьків або інших дорослих про сильних духом людей. Складіть розповідь про когось із них. 3. Знайдіть портрет людини, яку ви вважаєте духовно красивою. Принесіть його до школи й поясніть класові, чому ви так думаєте. 4. Прочитайте вірш Лесі Українки «Contra spem spero!». Які почуття викликає у вас цей вірш? Яку думку прагнула втілити Леся Українка? Чому наведену поезію називають гімном людському духові? CONTRA SPEM SPERO!
|