на активна, яка не схиляється перед обставинами, а вміє використовувати їх, обертаючи собі на користь. Складіть перелік з 3-5 запитань, які можуть допомогти вам пізнати себе. Обміркуйте пропозиції зі своїми сусідами. Чи збіглися ваші запитання? Чому? Повідомте результати роботи іншим. 1. Доберіть потрібні за змістом слова, зараховуючи за кожне слово по 2 бали. «Людина є вільною у своїх діях і вчинках, наприклад, ...» «Обираючи варіант поведінки, ми враховуємо ...» «Однак важливу роль у цьому виборі відіграють моральні ... й ... . Наприклад, ...» «Тільки керуючись гуманістичними моральними цінностями людина може бути ...» 2. Поверніться до картини, яку розглядали на початку уроку, і поміркуйте всім класом, чи змінилися ваші уявлення про те, чим керується витязь у момент вибору. Якщо змінилися, то як саме? 1. Напишіть невеличкий твір, обґрунтовуючи думку: «Я вільна людина, тому що...» 2. Поспостерігайте за собою впродовж тижня: у які ситуації морального вибору вам довелося потрапляти? Які з них були найскладнішими? Що ви відчували в тих ситуаціях? Як поставилися до вашого вибору батьки чи інші родичі? 3. Поміркуйте, чого нас навчає притча, яку розповів французький філософ Бурідан. У стійлі віслюка було двоє ясел. Зазвичай сіно господар накладав лише в одне з них. Одного дня, помилившись, господар поклав сіна в обидва ясла, і віслюк опинився між двома однаковими оберемками сіна. Йому треба було обрати один із них і почати їсти. Проте оберемки були однаковісінькі! Бідний віслюк думав усю ніч і весь день, і ніяк не міг вирішити з якого почати. Аж поки від голоду і слабкості знепритомнів і ледве не помер. 4. Про що йдеться в українському прислів'ї: «За двома зайцями поженешся - жодного не впіймаєш»? Як ідея прислів'я пов'язана з основними поняттями уроку?
|