лась у дворі». Вчитель сказав: «Добре. Іди до дошки, і якщо ти вірно напишеш слово "двір", я поставлю тобі відмінну оцінку». Аліса написала правильно і отримала «відмінно». Вчитель поставив таке саме запитання Давидові, який відповів: «Під час перерви я грався з Алісою». - «Добре, якщо ти правильно напишеш на дошці слово "перерва", я поставлю тобі "відмінно"». Давид написав слово без помилок і отримав високу оцінку. Після цього вчитель звернувся до маленького Ахмеда з тим самим запитанням і почув: «Я хотів було погратися з Алісою та Давидом, але вони стали кидати в мене камінням і називали жебраком». Вчитель вигукнув: «Як? Вони кидали в тебе каміння? Це ж кричуще, нічим не виправдане порушення твоїх прав як людини. Іди до дошки, і якщо ти напишеш без помилок "кричуще, нічим не виправдане порушення прав людини", я поставлю тобі "відмінно"». У сучасному демократичному суспільстві всі люди є рівними в правах незалежно від віку, статі, кольору шкіри, зовнішнього вигляду, стану здоров'я, фізичних і духовних можливостей. Саме це є основою розуміння справедливості. Всі громадяни демократичного суспільства повинні будувати відносини між собою, знаючи та розуміючи свої права.і, водночас, поважаючи гідність і права інших. Кожен має вважати права тих, хто його оточує, так само цінними, як власні й пам'ятати про золоте правило моралі: не чиніть іншим того, чого собі не бажаєте!
І. Оцініть себе, зараховуючи за кожну відповідь по 3 бали. I. Що означає бути різними людьми в суспільстві? 2. Що означає бути рівноправними членами суспільства? 3. Як поводитися справедливо по відношенню до інших людей? 4. Як пов'язані поняття «справедливість» і золоте правило моралі? II. Поверніться до зображення богині Феміди. Працюючи в групах, зробіть малюнок, який втілює ваші теперішні уявлення про справедливість у громадянському суспільстві. Поміркуйте, чим ваші уявлення про справедливість відрізняються від уявлень давніх греків. 1. Доповніть усно або письмово наведені твердження. Підготуйтеся до обговорення цих тверджень у класі. «Якщо люди в суспільстві мають рівні права, то...» «Якщо всі люди різні, то...» «Якщо ми не будемо поважати інтереси один одного, то...» «Якщо ми розуміємо справедливість по-різному, то...» «Якщо ми розуміємо закон по-різному, то...» 2. Розпитайте в батьків, як склалося життя їхніх однокласників, наскільки вони є успішними. Чи вважають це справедливим ваші батьки? Чому? §161
|