Переглянути всі підручники
<< < 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 > >>

 

гадки не мала про те, що закоханий хлопчик із палаючими щоками та завмерлим серцем спостерігає за нею з-за кущів і милується тим, як вона стрибає через вогонь, побрязкуючи червоним намистом, і весело верещить од жаху й радості. Якось за красунею стрибнув і Микола та ледве не обгорів! Але був щасливий і довго про те згадував.

Любили друзі мріяли про майбутнє, лежачи в степу, під зоряним небом, коли ковила нахиляється й затуляє обличчя, а місяць крізь примружені очі малює дивовижні картини.

За Н. Королюк

* * *

Перед кінцем другого півріччя, коли Франко навчався в другому класі, вчитель запитав, хто хоче добровільно декламувати на екзамені. Іван Франко піднявся з останньої «ослячої» лави і сказав, що він декламуватиме вірш «Кіт з'їв сало». «А звідки ти цей вірш знаєш?» - спитав учитель. На що Франко відповів: «Я тепер перечитав читанку для четвертого класу, там цей вірш уміщений». Учитель наказав декламувати. А що декламація припала йому до вподоби, він узяв Франка за руку і перевів з «ослячої» до першої лави.

Коли Франко був у третьому класі, під час уроку польської граматики з ним сталася прикрість. Читаючи потай якусь книжку, він не зміг відповісти на поставлене запитання. Тієї ж миті, отримавши потиличника, Франко перемістився з першої лави до «ослів». Незабаром у школі була перевірка. Комісія відвідала урок польської граматики. Коли вже перепитали всіх учнів, то почали перевіряти знання й тих, хто сидів на останній лаві, черга дійшла й до Франка. Він вразив присутніх блискучою відповіддю, що перевершувала вимоги програми. «Звідки ти про це довідався?» - спитав польською мовою голова комісії. Франко нерадо відповів, так само польською, що з однієї польської книжки, яку позичив у когось з учнів, і тут-таки показав її. Голова комісії оглянув книжку. Вона коштувала 60 крейцерів. Тоді він витягнув з кишені гроші, дав їх Франку, щоб він купив собі таку книжку, а позичену віддав. Учителя ж попросив перевести хлопця з «ослячої» лави на першу. Зі спогадів К. Бандрівського

І. Перевірте одне одного, по черзі відповідаючи на запитання й оцінюючи 1 та 6 по 1 балу, 2-5 по 1,5 бала, 7 та 8 - по 2 бали. Якщо потрібно, порівнюйте свої відповіді та відповіді однокласників із текстом підручника.

1. Що таке цінність? 2. Що називають моральними цінностями? 3. Наведіть приклади моральних цінностей. 4. Чому моральні цінності визначають як орієнтири в житті людини? Хто визначає моральні цінності для людини? 5. У чому відмінність між буденними та моральними обов'язками? 6. Що означає бути дорослим і самостійним? 7. Наведіть приклад, коли ви виявили свою дорослість. 8. Як, по-вашому, дорослість і самостійність виявляються в навчанні?

 

Переглянути всі підручники
<< < 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 > >>
Hosted by uCoz