Переглянути всі підручники
<< < 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 > >>

 

Завдання 4 

Прочитайте фрагмент із книги професора Романа Арцишевсь-кого, де наведено яскраві факти щодо раннього розвитку дітей. За допомогою уявного мікрофона поміркуйте, чому Норберту Вінеру та Карлу Вітте вдалося розвинути свої здібності. Чого вчить нас цей текст?

Один із засновників кібернетики Норберт Вінер уже у трирічному віці міг говорити й читати трьома мовами, у 18 років став визнаним вченим. Цих успіхів він зміг досягти під керівництвом батька, який при цьому використовував метод розвитку здібностей, запропонований німецьким педагогом 19 століття Карлом Вітте. Останній же завдяки чуйному і розумному керівництву розвитком свого сина, теж Карла, зміг досягти ще видатніших результатів. Уже у сім років Карл-молодший вільно перекладав із грецької і латинської мов, розмовляв, крім німецької, ще італійською і французькою. У 9 років він вступив до університету, в 13 став доктором філософії, у 16 років - доктором права, у 18 - професором Гейдельберзького університету.

Найчастіше трапляється, що людині важко помітити (відкрити) у собі якийсь талант. Тоді приходять на допомогу батьки, вихователі, друзі. При цьому дуже важливо, щоб людина повірила у свої сили і не впала у відчай, зіткнувшись з невдачею. Часто людина страшиться робити якусь справу, ще незвичну, нову. Цей страх паралізує її розум, творчу енергію, і людина каже, що вона нездібна. Віра в себе вселяє в людину сміливість і допомагає їй діяти в будь-яких умовах.

Кожна людина вчиться жити протягом усього свого життя. Людська особистість не є чимось сталим, що не потребує і не може мати якогось розвитку. Людина має природне бажання розвиватися, тягнутися до чогось кращого, до щастя. Якщо фізичне вдосконалення людини може досягати певної межі, то духовне є безмежним.

Гідність людської особистості вимагає, щоб людина якнайповніше могла розвинути в собі всі риси. Тому суспільство (сім'я, школа, держава, церква) повинне максимально допомогти людині бути всебічно розвинутою, щоб їй не забракло чогось суттєвого в її житті. Людина несе і власну відповідальність за свій розвиток. Як писав Володимир Мономах: «...Лінощі всьому (злому) мати. Що людина вміє, те забуде, чого не вміє, того не вчиться».

Завдання 5

Поміркуйте над самим собою. Складіть перелік своїх задатків, які вам відомі. Чи є ви здібною людиною? Чому ви так думаєте? Чи маєте ви задатки, здібності, що їх ви хотіли б розвинути? Чи всі можливості для цього ви використовуєте? За бажанням поділіться своїми міркуваннями з батьками чи однокласниками.

 

Переглянути всі підручники
<< < 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 > >>
Hosted by uCoz